"המתמטיקה של האושר"

"המתמטיקה של האושר"- השיטה הכוללת צעדים פשוטים ומעשיים לקידום האושר בתוכנו.

מה רמת האושר שלך ברגע זה  מ 0 עד 5? … ואתמול? ומחר? מה תהיה רמת האושר שלך מחר?

הידעת ש:

  • זכותך להיות מאושר
  • חובתך להיות מאושר
  • לאנשים מאושרים יש הרגלי אושר
  • אנשים מאושרים חיים יותר זמן, נהנים מבריאות טובה יותר וממערכות יחסים טובות יותר.
  • חלק ניכר מהאושר שלנו נקבע ע"י המחשבות השכיחות שלנו, הרגשות, המילים והפעולות.

קורס מודעות עצמית : סדנת מודעות עצמית "המתמטיקה של האושר"

שיטת "המתמטיקה של האושר" יוצרת מודעות לעקרונות שמקדמים חיים מאושרים ומספקים. צעדים פשוטים ומעשיים שיעזרו לחוות תחושה קבועה של אושר, מצב רוח טוב ושביעות רצון.

בבסיס השיטה מודעות גבוהה ואמונה שכל אדם יכול להעלות את מפלס האושר שלו. השינוי זמין ואפשרי והוא תלוי מודעות ורצון. לא משנה באיזו נקודת אושר אנו נמצאים היום, לא משנה איפה מתחילים…העיקר להתחיל.

אושר זה קונספט אוניברסלי, כולנו רוצים להיות מאושרים, כולנו רוצים לחוות אושר שאינו מותנה ותלוי בנסיבות החיצוניות. "המתמטיקה של האושר" זו גישה שמשלבת עומק ריגשי ורוחני עם פסיכולוגיה חיובית.

במהלך חיי יצאתי למסעות ארוכים של צמיחה אישית, לקחתי חלק בהמון סדנאות מודעות עצמית וקורסי מודעות לשינוי ושיפור עצמי. למדתי מודעות עצמית , למדתי ולימדתי עקרונות של ריפוי, שינוי, מודעות , יישמתי אותם בחיי האישיים והשגתי מידה לא מבוטלת של הצלחה.

חיי השתדרגו והשתנו לטובה. מערכת היחסים שלי עם עצמי השתפרה לאין ערוך וכמובן, איך לא, מערכות היחסים שלי עם הסובבים קיבלו איכויות חדשות ומרגשות. לימדתי והשפעתי על חייהם של אנשים רבים (ועל כך יעידו מקצת מכתבי התודה המרגשים),

הייתי עדה לצמיחה ושינוי מופלאים ולחלוטין לא ברורים מאליהם. למדתי על בשרי שאני יכולה לשנות ולהעלות את מפלס האושר שלי. את מיטב הכלים ליקטתי בקפידה ויצרתי שיטה שמטפחת מודעות עצמית, תוכנית קצרה ויעילה שמספקת הרגלים התנהגותיים ומחשבתיים תומכי אושר ומקדמי אושר.

לכל אחד מאיתנו יש זכות ליישם את האושר ולתרגל אותו בתוך החיים, ביומיום, כל יום.

לנוכח מגפת חוסר האושר שפשטה בעולם ולנוכח העובדה שמספר המרשמים והצרכנים של תרופות נוגדות דיכאון, עולה מידי יום, אנו מבלים שעות ניכרות מחיינו בסביבה שאינה תומכת אושר, או, בחברת אנשים לא מאושרים.

כל אחד מאיתנו שלומד ומטפח הרגלי מודעות עצמית הינו שגריר בסביבתו. מי שמתרגל מודעות עצמית , מזהה מהר הרגלים ומחשבות שאינם תומכים ברצון לאושר ורק כאשר מזהים, יש לנו אפשרות לקחת אחריות על אושרנו וליצור הרגלים חדשים…הרגלי אושר. כאשר אנו מתרגלים אושר, אנו מפיצים מודעות לאושר ומעוררים השראה עבור הסובבים אותנו. זו מתמטיקה פשוטה.

מודעות, ידע ומה שביניהם

בימים אלו אנו עוסקים רבות בשאלות מהותיות באשר להתפתחותנו כאנשים, כחברה, כבעלי זכויות לקבוע ולהשפיע על חיינו. היידע הרב שצברנו, פריצות הדרך הטכנולוגיות והמדעיות, מעוררים בנו את הצורך לשפר ולשדרג את חיינו. הצורך בשיפור ושדרוג העלה את המושג מודעות לכותרות. כולם מדברים מודעות, מחפשים מודעות, לומדים מודעות. עם כל כך הרבה מודעות, רמות האושר שלנו אמורות להרקיע שחקים, מפלסי שביעות הרצון אמורים לעלות בהתמדה ועימם גם מפלסי ההנאה והחדווה. אלא ש…המציאות קצת (ממש קצת..טיפונת) שונה. אז כדאי לעצור רגע ולשאול: האם יידע הוא גם מודעות?

בויקיפדיה הוגדרה מודעות- עצם הידיעה על קיומו של דבר כלשהו והכרה בו.
האומנם? האם עצם הידיעה מביאה גם לשימוש ביידע?
כמה פעמים תפסנו את עצמנו אומרים: כן, אני יודע את זה…אבל מה אני אעשה?..לא הולך לי…לא מצליח…קשה לי…ועוד ועוד ועוד

האם כל יידע שאני רוכש מתורגם אוטומטית לתוך חיי?

יידע נרכש באמצעות האינטלקט. מודעות משלבת את האינטלקט יחד עם הרגש. מודעות מתרגמת את היידע להתנהגות, למחשבה, למילים, לעשיה!

פעמים רבות אנו פוגשים אנשים שמעידים על עצמם כמי שרכשו יידע רב…בעיקר בתחומי פילוסופיה, תורות רוחניות ושאר מדעים הנלמדים ב'אוניברסיטה של החיים' ועדיין נושאים את דגל חוסר המודעות בראש המחנה.
ללמוד על העצמה זה דבר אחד, ולהיות אדם מועצם ומעצים זה דבר שונה לחלוטין.
ללמוד על אור ואהבה זה דבר אחד, ולהיות אדם אוהב ומאיר זה דבר שונה לחלוטין.
ללמוד על כוחה של מילה כבוראת מציאות זה דבר אחד, ולהיות בורא מציאות חיובית ובוחר מילים זה דבר שונה לגמרי.
ללמוד על שינוי וצמיחה זה דבר אחד, להשתנות ולצמוח זה דבר שונה לחלוטין…..

מודעות זו מערכת המרה של יידע, להתנהגות. הוצאה של יידע מן הכוח אל הפועל.
מודעות מאפשרת ליידע שנרכש לחלחל לתוך הלב, לתוך הרגשות ולבוא לידי ביטוי באיכות חיינו, איכות הרגשתנו, איכות מערכות היחסים שלנו.

ידע שרכשנו, קורסים שלמדנו, סדנאות שהשתתפנו בהן…הועילו רק כאשר תירגמנו ותירגלנו אותם למודעות.איך נדע מה רמת המודעות שלנו?…כאשר אנו חווים שיפור מתמיד במערכות היחסים שלנו, ברווחתנו הנפשית, ברווחתנו הריגשית. כאשר אנו מתבוננים לאחור ומגלים שעברנו דרך ארוכה, שצמחנו בה, שאנו אנשים יותר טובים לעצמנו ולאחרים, שהשתנינו, שגדלנו, שסליחה וחמלה תפסו מקום טוב ומוביל במערך הרגשות שלנו.

התחל שיחה
1
ריקי ניר - אימון וטיפול הוליסטי
היי, איך אפשר לעזור?